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| Alejandro Ramos en plena xornada de teletraballo con estudantado de ESO, Bacharelato e Ciclos Formativos dos centros de ensino de Asturias | 
OS CONTRABANDISTAS
24/01/21
Mestrado de Educación Intercultural
08/01/21
ESPECIAL RICARDO CARVALHO CALERO (PROGRAMA EXPANSIVO)
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| A ESTA HORA COMEÇA ESPECIAL CARVALHO CALERO Um programa de didática expansiva produzido polo IES do Milladoiro com a colaboraçom doutras trinta comunidades educativas repartidas por toda a geografia galega | 
| MÚSICA DA CABECEIRA |  | ||
|  | LOC: Olá, olá, olá Bem-vindas, bem-vindos a este programa Especial
  Ricardo Carvalho Calero. Em nome de toda a equipa que o faz possível,
  recibide o saúdo de Bernardo Penabade, do Instituto Perdouro; e de Matias
  Nicieza, aos mandos da nave em Rádio Burela. | ||
| MÚSICA da CAB. |  | ||
|  | LOC: Nos seguintes minutos, faremos animaçom à leitura tomando como base a obra do escritor a quem dedicamos a celebraçom das Letras Galegas. Teremos ocasiom de ouvir recitados de poesia, fragmentos de artigos de jornal ou de ensaios, episódios narrativos e mesmo teatro radiado. A meta fundamental é: 1) dar voz a todas as comunidades educativas; e 2) ter umha representaçom de todos os géneros cultivados polo escritor nascido na cidade de Ferrol. | ||
| MÚSICA CABECEIRA |  | ||
|  | LOC: Depois desta música, começamos. E
  começamos pola casa, polo IES Perdouro, onde secundamos a chamada que nos
  chegou desde o Milladoiro, às portas de Compostela. Abrimos o programa com esta chamada à coerência, que ouvimos na voz
  da nossa companheira Noémy Cardoso, que nos traz a sonoridade da nossa língua
  com sotaque do Atlántico africano. | ||
| ÁUDIO1 | NOEMI CARDOSO (ENSAIO) | ||
|  | LOC: Do ensaio passamos à poesia. E de Burela viajamos à Guarda. A
  primeira mostra da poesia de Carvalho Calero chega-nos do Instituto da
  Sangrinha. MANS é o título do poema. | ||
| ÁUDIO2 | POEMA 3 (1:07) | ||
|  | LOC: Continuamos com recitado de poesia, desta vez com umha voz mui jovem
  que nos chega desde o Instituto da Ponte Pedrinha, em Santiago de Compostela:
  “Enviarei-che umha cançom”. | ||
| ÁUDIO3 | PONTE PEDRINHA (0:26) | ||
|  | LOC: Da Ponte Pedrinha compostelana, viajamos a Baio -no Concelho de
  Sás-, para desfolharmos a eterna margarida. | ||
| ÁUDIO4 | BAIO  (0:21) | ||
|  | LOC: A vida de Carvalho Calero estivo marcada pola orfandade pola via
  materna. Agora mesmo escuitamos o recitado dum poema em que a mãe ainda
  estava viva. O recitado é dunha massa coral do IES do Milhadoiro. | ||
| ÁUDIO5 | POESIA MILHADOIRO 22 ( ) | ||
|  | LOC: Consumada a orfandade, o sentimento de madurar prematuramente e
  à força está presente neste poema que nos recita o galego-brasileiro Thiago
  da Silva, desde o Instituto Isidro Parga Pondal de CARVALHO. | ||
| ÁUDIO6 | PARGA PONDAL 9 (0:21) | ||
|  | LOC: Finalizamos este primeiro bloco em GINZO da LÍMIA, con outro
  coro de vozes que dam passo à música dos Clásicos Libres, a banda ganhadora
  do certame Musicando Carvalho Calero. | ||
| ÁUDIO7 | GINZO 1:  (os primeiros vinte
  segundos) | ||
| MÚSICA 1 | |||
|  | LOC: Entramos agora na etapa dos estudos na Universidade de Santiago de Compostela. Recordam-no-lo desde o Instituto Pedra da Águia de Camarinhas: | ||
| ÁUDIO8 | Camarinhas: 2 4 | ||
|  | LOC: No Seminario de Estudos Galegos, Carvalho consolidou o uso da
  língua galega. Ouvimo-lo em “Língua matricial” e “língua filial”. A voz é do
  Instituto Xelmírez 2 de Santiago. | ||
| ÁUDIO9 | ENSAIO 12: (0:55) | ||
|  | LOC: No mesmo Seminario de Estudos Galegos, reafirmou as ideias
  reintegracionistas que conhecera sendo neno em Ferrol, através do seu
  professor Nicolás Garcia Pereira. // Massa coral do Instituto Marco de
  Cambalhom de Vila de Cruzes. | ||
| ÁUDIO10 | Ensaio 14: (2) | ||
|  | LOC: Em resumo, como nos recordam do IES de ARÇUA, Ricardo Carvalho
  Calero -neofalante de Ferrol- defendia: 1) a fala e a escrita em galego; e 2)
  Em bom galego. | ||
| ÁUDIO11 | IES de ARÇUA: 12 (1:18) | ||
|  | LOC: Depois destes fragmentos de ensaio, recuperamos a poesia.
  Fazemo-lo com umha singular cantiga de amigo, que faz ponte entre o século
  XII e o final do século XX. O recitado chega do Insituto Aquis Celenis, de
  Caldas. | ||
|  | Poesia 24
  (1:52) | ||
| ÁUDIO12 | LOC: Subimos de Caldas e cruzamos o país para chegarmos à localidade
  de partida: o Monte Castelo de Burela. Desde esse Monte, Nausica  é capaz de albiscar a Ilha de Avalon. | ||
|  | BURELA (Só até 0:40) | ||
| ÁUDIO13 | LOC: Talvez ali em Avalon tenhamos a fortuna de dialogar com o  infortunado Tristán, do que andam à busca
  no Instituto Xelmírez I. | ||
|  | XELMÍREZ: 32 | ||
| ÁUDIO14 | LOC: Localizado Tristán, encerramos este segundo bloco de poesia em
  conversa com “Maria Silêncio”, a quem localizamos no Monte das Moas, na
  Corunha. | ||
|  | POESIA 7 (1:11) | ||
| MÚSICA 2 | |||
|  | LOC: “Maria Silêncio”. Primeiro na voz do alunado do Monte das Moas e
  agora mesmo na música da angolana Aline Frazão. | ||
|  | LOC: Retomamos agora o cultivo da prosa. Antes de mais nada cun texto
  ensaístico: o prólogo da História da Literatura Galega Contemporánea.
  IES Nº 1 de RIBEIRA:  | ||
| ÁUDIO15 | PROSA NOM LIT: 1 (1:50) | ||
|  | LOC: Continuamos com este outro fragmento que nos enviarom desde o
  Instituto do Milhadoiro. | ||
| ÁUDIO16 | PROSA NL: 4 (0:54) | ||
|  | LOC: Depois de nos adentrarmos na crítica literária, agora vemos
  umhas mostras da narrativa do próprio Carvalho Calero: “As pitas baixo a
  choiva”. | ||
| ÁUDIO17 | NARRATIVA: (2:55) | ||
|  | LOC: Agora é o momento da Gente da Barreira. Abrimos o
  primeiro romance da posguerra, com a leitura que nos enviarom desde o
  Instituto de Negreira: | ||
| ÁUDIO18 | GENTE 1: 5 (0:50) | ||
|  | LOC: De Negreira passamos a Noia, com a gente da Barreira como
  acompanhantes. | ||
| ÁUDIO19 | GENTE 3: (0:40) | ||
|  | A gente da Barreira viaja agora a Cacheiras. | ||
| ÁUDIO20 | GENTE  11: DE 1:02 a 1:31 | ||
|  | LOC: Deixamos a gente da Barreira papando umhas tortilhas em
  Cacheiras e passamos agora a umha panorámica do Scórpio. Som as
  leituras dos Institutos Xelmírez 1 e Pedra da Águia. | ||
| ÁUDIOS 21 e 22 | XELMIREZ 2: (1:25) PEDRA 1:  (1:29) | ||
| MÚSICA 3 | |||
|  | LOC: “Eu nom sei se matei”. Música de Ruxe Ruxe. Com ela viajamos a
  Foz, para ouvirmos un fragmento do teatro de Carvalho Calero. Começamos coa Farsa
  das Zocas. | ||
| ÁUDIO 23 | FOZ | ||
|  | LOC: E de Foz cruzamos outra vez de Leste a Oeste para chegarmos a
  Boiro, onde representam o Auto do Prisioneiro. | ||
| ÁUDIO 24 | BOIRO | ||
|  | LOC: Depois deste teatro radiofónico, recuperamos brevemente a
  poesia. Primeiro  indo a um parque de
  Ribeira, perto do Instituto Leliadoura. | ||
| ÁUDIO 25 | POESIA15 | ||
|  | LOC: E continuamos ao ladinho do mar em Muros: | ||
| ÁUDIO 26 | FONTEXERÍA: Esculca 10 | ||
|  | LOC: Da Ria de Muros viajamos terra adentro, mas recordamos o mar com
  este poema dedicado aos homens e mulheres que nele trabalham: Rebeca do
  Instituto de AMES. | ||
| ÁUDIO 27 | AMES 35 | ||
|  | LOC: Já que estamos en Ames, viajamos a Compostela para passar a
  noite, antes dum novo dia. O convite é do Instituto Antón Fraguas, das
  Fontinhas. | ||
| ÁUDIO 28 | POESÍA 5 | ||
|  | LOC: Entramos já na recta final do programa. Fazemo-lo recuperando a
  maneira como o professor nos falava de Rosalia de Castro, Pondal e Ramom Outeiro
  Pedraio e Castelao. As leituras som dos Institutos do Caraminhal, Cabana de
  Bergantinhos e Vilagarcía e Rianxo: | ||
| ÁUDIOS 29, 30, 31 e 32 | PÓVOA: ROSALÍA:  NOM 1 PROSA NOM LIT4 Castro Alobre Outeiro Pedraio NOM 2 | ||
|  | LOC: Chegamos ao final. | ||
|  | Tras este percorrido pola obra de Ricardo Carvalho Calero, deixamos
  que seja ele mesmo quem viaje a Ferrol pola Ponte das Pias. O percorrido que iniciamos em Burela com voz caboverdiana finaliza no
  berce do escritor com esta voz que nos chega desde o Colégio Antonio Faílde
  de Coles, nas terras ourensás. | ||
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 |  COLES | ||
| SINTONÍA DE SAÍDA |  | ||
| RÁFAGA |  |