O PROXECTO EDUCATIVO DA ESCOLA LA SINIA DE VIC, EN PALABRAS DA
PROFESORA GINA CODINACHS
Medidas de éxito para garantir a equidade dentro e fóra das aulas: o modelo de La Sinia en Vic
Gina Codinachs i Vila é mestra en Educación Infantil. Posgraduada en psicomotricidade e Mestrado en educación inclusiva, traballa na Escola la Sinia desde 2007 e é directora do centro educativo desde 2011. Isto é o que di no audiovisual:
"A Escola La Sinia de Vic está ubicada nun barrio do Remei, no sur da cidade e desde hai uns anos ten un reto considerábel no referente á educación. A nosa realidade é que temos un total de vinte e dúas nacionalidades diferentes e, polo tanto, quince idiomas. Isto xustifica unha nova maneira de planificar a educación desde diferentes ámbitos. O feito de que contemplemos a infancia desde a súa globalidade e que non a comtemplemos de xeito fraccionada implica planificar a educación desde un equipo interdisciplinar.
O reto da nosa escola é poder dar unha resposta desde o ámbito social, desde o ámbito educativo, desde o ámbito sanitario... coa corresponsabilidade das familias. A pesar de que a situación amiúdo non encaixa no sistema educativo actual -que está pensado para que non se faga intercomunicación entre departamentos-, desde o noso territorio, desde a nosa especificidade local tentamos traballar ao máximo para poder dar estabilidade a estes nenos e nenas para que podan asegurar o éxito académico".
Pola súa parte, o profesor Xevi Planàs i Serradell, Mestre de educación infantil, ten o Mestrado en E-learning e tecnoloxías da aprendizaxe. Traballa nesta escola desde 2009 e actualmente asume a responsabilidade da xefatura de estudos. Estas son as súas palabras:
"Cando falamos de equidade -sobre todo en cuestión metodolóxicas- trátase de garantir dous factores que condicionan a actividade.
A promoción da participación en actividades abertas, de maneira que calquera alumno/a poda participar nelas, actividades abertas que se fundamenten na vivencialidade para que cada alumno/a poda experimentar o seu nivel competencial en interacción co ambiente. Isto obríganos a facer un esforzo de relación coa contorna a partir da experimentación do seu ambiente tanto social como natural. E isto marca unha dirección de interacción do alumnado coa súa realidade circundante.
A equidade tamén se concretiza metodoloxicamente cando planificamos o acceso do alumnado ao desenvolvemento da súa linguaxe para que sexa cidadán de pleno dereito. Polo tanto, necesitamos unha planificación para que o alumnado poda interactuar co seu ambiente a través da aprendizaxe da lingua catalá.
A realidade obríganos a cambiar a metodoloxía para o sistema por proxectos, facendo unidades didácticas que fomenten a adquisición progresiva dunhas estruturas lingüísticas que posibiliten todo este traballo".
Pola súa parte, o profesor Xevi Planàs i Serradell, Mestre de educación infantil, ten o Mestrado en E-learning e tecnoloxías da aprendizaxe. Traballa nesta escola desde 2009 e actualmente asume a responsabilidade da xefatura de estudos. Estas son as súas palabras:
"Cando falamos de equidade -sobre todo en cuestión metodolóxicas- trátase de garantir dous factores que condicionan a actividade.
A promoción da participación en actividades abertas, de maneira que calquera alumno/a poda participar nelas, actividades abertas que se fundamenten na vivencialidade para que cada alumno/a poda experimentar o seu nivel competencial en interacción co ambiente. Isto obríganos a facer un esforzo de relación coa contorna a partir da experimentación do seu ambiente tanto social como natural. E isto marca unha dirección de interacción do alumnado coa súa realidade circundante.
A equidade tamén se concretiza metodoloxicamente cando planificamos o acceso do alumnado ao desenvolvemento da súa linguaxe para que sexa cidadán de pleno dereito. Polo tanto, necesitamos unha planificación para que o alumnado poda interactuar co seu ambiente a través da aprendizaxe da lingua catalá.
A realidade obríganos a cambiar a metodoloxía para o sistema por proxectos, facendo unidades didácticas que fomenten a adquisición progresiva dunhas estruturas lingüísticas que posibiliten todo este traballo".
Sem comentários:
Enviar um comentário